23 februari 2007

Men fy...

Ha ha ha! Nu förstår jag varför folk här uppe emellanåt skulle behöva tolk för att förstå mig.. *S* Jag, som anser att jag pratar en väldigt utslätad skånska, pratar väääääldigt mycket skånska!
Inte alltid så jädrans kul att höra sig själv på band.. *skrattar gott*

Kommer jag att få hatmail nu? ;o) Skånska hör inte hemma på varken radio eller tv. Det har vi ju blivit medvetna om med tiden, då alla över Hallandsåsen protesterat högljutt så fort dialekten hörts utanför Skånes gräns.
Nå, kom igen bara! ;o) *Kavlar upp armarna och gör sig redo för anstormningen*

7 kommentarer:

Anonym sa...

missat något var vi varit i sändning av något slag ?

Anonym sa...

Jorå.. I SR Dalarna flera gånger under morgondagen.. *S*
Men "missat nåt"? Nee... ;o)

Anonym sa...

vad talade du om då ?
jag hörde en tjej på härrrrlig skånska på radion i fredags när jag var ute och körde.
det enda jag kunde tänka var hur snyggt det lät på en tjej och hur ovanligt det är här uppe med skånsk dialekt.
Jag blev i alla fall småkär i den tjejen Var det du jag blev kär i ??

Anonym sa...

*asg* Tja, var det på den lokala radion så lär det nog ha varit mig du hörde.. Antar att det inte dräller av skånsk dialekt på den kanalen? ;o)

Anonym sa...

jag var så betagen av dialekten så jag hörde inte ett dugg om vad ni talade om?
Vad var det min nya kärlek talade om*flirt*

Anonym sa...

Eller så förstod du inte ett ord.. ;o)
Jag (och några till) ska starta upp ett nätverk för ensamstående föräldrar. Av nån outgrundlig anledning så står jag i täten på detta projekt..

Anonym sa...

ja var ska sleven vara om inte i grytan