09 mars 2007

Tillsagd..

I höst är det 6 år sedan jag blev medlem på föräldraNätet. Ett par år senare bytte siten ägare och så även namn till Allt För Föräldrar.
Idag fick jag min första tillsägelse på siten, av Redax. I 5,5 år har jag debatterat och diskuterat, utan att ha varit i närheten. Men igår ifrågasatte jag Redax ton emot mig. Och fick en tillsägelse tillbaka. "Tilltala/kommentera inte andra medlemmar eller Allt för Föräldrar ohyfsat."
Ehh.. Nä? Just det!
Så det gav mig en anledning att för första gången på alla mina år där faktiskt göra en abuseanmälan. Jag klickade på tringeln och anmälde Redax inlägg.

Antar att jag står i kön "avstängning så snart vi hittar den minsta anledning". Det är så man gör med de obekväma medlemmar som undrar och ifrågasätter siten. Minst en har åkt ut med huvudet före. Ett par till verkar stå på tur. Och så jag då.
Men ja, jag har inget att förlora på det! Jag är inte typen som kan sitta och luta mig tillbaka när jag vet att det sker fuffens. Jag kniper inte när jag ser felaktigheter.

Avslutar inlägget med en länk till en blogg som går hand i hand med det jag syftar på. Ni som avfärdar; allt är inte guld som glimmar.
AGRAFF - Agraff är sånt man tråcklar ihop folk med istället för suturer. Suturer syr man ihop sånt man inte vill ska vara öppet.

1 kommentar:

MammaVeterinär sa...

Nämen, fy fadriken. Trist att läsa och jag hoppas verkligen att vi inte mister dig på AFF! Du skulle verkligen bli saknad!

Glöm det för en stund, för du har blivit TAGEN av mig! Jag blev så illvilligt utmanad i min blogg, så nu skickar jag vidare uppdraget. :-) Kika in i min blogg för mer info!

Kram sprengja