07 mars 2007

De där kilona..

En bitter påminnelse om kilona (4-5) som jag la på mig när jag började medicinera, kom idag. Var inom H&M och fyndade 3 par byxor a´ 29:50 (2 par jeans och ett par bomullsbyxor i beige) i samma storlek "som alltid". Provade när jag kom hem och jag kan banne mig inte knäppa dom knappt. De sitter INTE snyggt.
Så nu måste jag ta tag i det här. Tänker trappa ner medicinen. Långsamt så klart. Äta ännu nyttigare. Röra mig mer (är det ens möjligt?).
Jag VÄGRAR köpa ny sommargarderob! Jag VÄGRAR gå upp i storlek 38!! Det är INTE jag!

Anmärkningsvärt är att jag under mina graviditeter gick upp 4,5 respeltive 4 kilo. Ni kan ju själv tänka er. Storlek 38 kanske inte låter mycket, men det är inte jag.. Jag har gått upp mer, MER, av medicinen än vad jag gjort under graviditet.
Den här resan ska sluta här och nu! Nu får det fanimej vara nog! Ner 25 mg i dos och mer morötter åt folket. I maj ska jag komma i min garderob! I maj ska 36 sitta snyggt! Så är det bara!

Inga kommentarer: