03 mars 2007

Go Nanne, go Nanne!

Tack Hiawatha, för att du sparkade igång mig från bloggslöeriet! ;o)

Ikväll är det Nanne. Igen. Jag är ju långt ifrån ett MF-fan och ser det egentligen bara om inget roligare erbjuds och för att hänga med i debatterna efteråt. Vem sjöng sämst, vad handlade låten om och vad i hela fridens namn hade h*n på sig??
Men Nanne gillar jag. Nanne är en stor artist. Nanne är en av mina (få) förebilder.
Nanne skriver inte bara otroligt träffande texter fulla av budskap. Hon lider av scenskräck och beger sig upp på scen som om varje framträdande var det sista. Hela hon sprudlar av underbar energi och glädje. Hon har dessutom gått igenom ett helvete och hon står kvar! Nanne är ett släkte för sig och banne mig; hon har mer skinn på näsan än jag! :o)

Så ikväll ska jag sitta där. Full av beundran. Rytmiskt gungande och nynnande. Även om Nanne inte kommer med i ESC, så är hon Nanne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

trodde nog att du skulle svara på det jag undrade on nanne.
jag håller med om att hon har karisma. och att man enkelt känner glädje

Anonym sa...

det är rätt mycket tina över henne och hennes framträdande eller har jag fel ?