27 april 2007

Barn säljes?

Jag tror mina barn har fått solsting.. Eller nåt? Solfnatt? Solknäppa? Sol som i energi?
Högt och lågt med världens humörsvängningar går dom mig på nerverna. Jag är trött. Inte bara den vanliga tröttheten, björkpollenhelvete gör sitt "lilla" till. Så tålamodet är inte så långt.
Kastar ut barn och de cyklar. Lång väg hör jag minstingen vrååååååla som en stucken gris. Det kan bero på två saker;
1.) Han har trillat med cykeln och gjort sig rejält illa.
2.) Han förlorar i racet med storebror.

Storebror kommer cyklande och jag frågar. Jo, han är sur för att han förlorade. Sur är bara förnamnet, han är ilsken som ett bi och värre än en ättiksgurka.
De säger att de minsann inte ska cykla längre! Trött i mössan försöker jag bränna ett nytt spel till deras dator. Allt för att få lite lugn i huset. Spelhelvetet fungerar inte? (No shit Sherlock..) Lillebror bryter ånyo ihop. Provar ett annat. Funkar inte. Underläpp darrar på båda bröderna.
Ger upp och säger att de får spela de spel som redan finns. Storebror börjar spela Bilar och jag tar ut hundarna en snabbkiss. När jag kommer in igen möts jag av en djupt olycklig son..
"Min dator är sööööönder!!! Jag skulle avsluta spelet och datorn dooooooog!!"

Jag går in och kollar vad som hänt. Datorn verkar felfri så jag provar att starta Bilar för att se om jag misslyckas lika. När jag startar spelet går storebror upp i falsett. "Jag VIIIIILL inte spela Bilar!!!" varpå han springer som en tok, skriker, slår omkring sig och sparkar. Goda råd är dyra, så jag lyfter 16 kilo pojke uppför trappan och säger åt honom att han får fundera på sitt beteende där uppe. Går ner och stänger av datorn.
Efter detta följer en halvtimmes hysteriskt utbrott från storebror. Tills han får reda på att jag _stängt av_ spelet. Då blir han lugn? *Skakar på huvudet*

Slutligen blev äntligen Bolibompa. Nu tittar de på Amigo och sen ska jag fasen krypa ner och se film!
Nån som vill ha mina söta små barn?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är och låter precis som barn ska vara! Skulle säkerligen ta hand om dom för jag älskar barn men ska förmodligen ha egna inom snar framtid. Go for it Singelmorsan, förstår att du skämtar men kan fatta att det kan vara kämpigt i bland.

mig sa...

:o)

De är ju väldigans söta när de sover.. *S*
Ibland är det bara FÖR mycket och då är det skönt att få gnälla av sig lite.

Anonym sa...

Visst är de i en fantastisk ålder? Det är exakt likadant här. Precis på pricken faktiskt. Förutom den lilla detaljen att de älskar att stöka ner med de mest irriterande saker så snart inte mamma ser.
Lingonsylt... råsocker... vatten och diskmedel, blandat med hundmat... GHAAA!!!
Lej bort dem vet jag... *s* Det gör jag.