22 mars 2007

Det som göms i snö..

Nu har den nya snön mer eller mindre försvunnit igen, ute strålar solen från en klarblå himmel. Obarmhärtigt blottande det som försvann under snö i januari..
Ska dricka lite kaffe och sedan ta tag i min trädgård. Pulka och skidor lär inte behövas mer i år (hoppas jag) och ska förpassas till förrådet. Det ÄR vår!

Solfilmningen igår gick väl nätt och jämt sådär. Men jag har sett värre och det fyller sin funktion, så det får se ut som det gör. I helgen ska jag och hund ut på första sökträningen för året, sååå ljuvligt!! Har verkligen saknat skogsträningen! Någonstans här i gömmorna ska min stolrygga finnas. Nu gäller det att organisera upp och förbereda träning. Men fy fasen så kul!!

Måtte bara inte barnen bli sjuka. Just som de tillfrisknat och slussats tillbaka till dagis så börjar influensa härja där..

3 kommentarer:

Anonym sa...

och jag är här och kollar då och då :)

Milou sa...

avundsjuk jag är så avundsjuk.. *nynnar*

Jag vill OXÅ ut o skogsträna i grupp... Vad ska du göra, hur ska du göra? Markeringsövningar? Vet du vad han kan? Eller vad som sägs han kan så du kan jämföra med verkligheten? ;)

Den blå är tillbaka i den form han alltid borde fått vara i. Avslappnad, glad, ostressad av yttre störning (löptikar)*SKÖNT*

mig sa...

Ja, fy fasen vad skoj!

Jag har kört rena markeringsövningar på honom. Då har han ett bra skall. Hur han funkar i skogen under sökövningar i terräng vet jag inte, så jag börjar rätt "basic". Tror på synretning på honom..
Känns som om jag öht ska börja från scratch med honom, då jag inte har en aning om hur sökträningen gått till på honom tidigare. Känna mig för och se hur han fungerar och utveckla därefter.
Tyvärr är han enda skallmarkören i gruppen och jag har själv bara kört med rulle tidigare. Men med tanke på hans skallgivning i övrigt så är det nog helt rätt att fortsätta på den linjen. :o)
Så jag lägger det som han sägs kunna bakom ryggen och tittar fram med egna ögon.. ;o)

Härligt med gossen Blå!! Låter som han är tillbaka i sin normala form, den han hade innan rabiestrasans löp! Bra att sprutan hjälper.. Har du hört något mer om p-stav?